Miksi toteuttaa verkkokauppa Woocommercella?

WooCommerce on yksi maailman suosituimmista verkkokauppa-alustoista, eikä ihme, sillä se WordPressin ehdoton aisapari. Molempien ydintoimintojen kehityksestä vastaakin sama yritys. Avoimista järjestelmistä WooCommerce on ehdottomasti suosituin etenkin pienten ja keskisuurten verkkokauppojen teknologiana, mutta toimii myös kymmenien tai jopa satojen tuhansien tuotteiden kaupoissa.

WordPress-lisäosille tyypilliseen tapaan WooCommercen ydin on rakennettu yksinkertaiseksi ja tehokkaaksi, mutta helposti laajennettavaksi. Näin muilla lisäosilla voidaan ottaa käyttöön verkkokauppojen keskeisiä ominaisuuksia, kuten valmiita maksu- ja toimitustapojen integraatioita. Lähes joka tarpeeseen löytyy valmiita rakennuspalikoita, mutta myös omien ratkaisujen kehittäminen onnistuu helposti.

WooCommercella on yli viisi miljoonaa aktiivista asennusta

Verkkokauppa-alustoja, kuten sisällönhallintajärjestelmiäkin, on markkinoilla lukuisia ja kaikilla on omat vahvuutensa ja bisnesmallinsa. WooCommercea ja WordPressiä kehittävä Automattic rahoittaa toimintaansa WooCommercen maksullisilla lisäosilla, kun monissa palveluna ostettavissa alustoissa hinnoittelu perustuu kuukausimaksuun ja/tai provisioon.

Miksi sitten valita WooCommerce? Tässä muutama hyvä syy rakentaa oma verkkoliiketoiminta WooCommercen päälle.

WooCommerce ja WordPress

Harva verkkokauppasivusto on pelkästään verkkokauppa. Samalla sivustolla on yleensä sisältösivuja, blogi, kanta-asiakasalue ja monia muita ominaisuuksia joita ei välttämättä löydy suoraan verkkokauppa-alustoista, mutta WordPress tukee verkkoliiketoiminnan kaikkia vaatimuksia.

WordPress mahdollistaa myös monien teemojen ja sivunrakentajien avulla näyttävien verkkokauppojen rakentamisen. Et siis ole sidottu muutamaan kiinteään vaihtoehtoon vaan verkkokauppa saadaan juuri sellaiseksi että asiakkaat eivät malta odottaa pääsevänsä ostamaan.

Lisäksi suosituimpaan sisällönhallintajärjestelmään pohjautuva verkkokauppa tarkoittaa että yksi viimeisen päälle hiottu hallintapaneeli riittää.

WooCommerce on monipuolinen

Yksinkertainen ydin ja monipuolinen lisäosavalikoima mahdollistaa fyysisten ja digitaalisten tuotteiden lisäksi palvelujen tai koulutuksen myymisen sekä vuokraustoiminnan. WooCommercea voi hyödyntää myös vaikkapa tuotekatalogina mikäli itse myyntitapahtumaa ei haluta suorittaa verkossa. Esimerkkinä vaikkapa autokauppa.

Monipuolisuus tarkoittaa myös sitä ettei kaikkia tarpeita tarvitse välttämättä huomioida heti alkuun. Suljetun alustan kanssa voi tulla seinä vastaan, kun liiketoiminnan kannalta kriittistä ominaisuutta ei vain ole mahdollista saada. Avoimen lähdekoodin alustalla joku on varmasti jo toteuttanut haluamasi ominaisuuden. Tai jos ei ole, voit palkata WordPress-kehittäjän tekemään sellaisen kohtuullisin kustannuksin.

WooCommerce tukee kansainvälistä kauppaa, ei rajoita sitä

Yksi yleinen syy siirtyä WooCommerceen on kansainväliseen myyntiin tähtääminen. Yksi suurimpia miinuksia useimmissa verkkokauppa-alustoissa on monikielisyyden tuen puute. Yksikielinen verkkokauppa onnistuu helposti, mutta sivuston ja sisällön kohdentaminen eri markkinoille luopumatta keskitetystä tuote- ja varastonhallinnasta on mahdollisuus johon WooCommercen lisäksi ei kykene moni muu alusta.

Mihin käyttöön WooCommerce ei sovi?

Kyse ei niinkään ole käytöstä, sillä kuten mainittu, WooCommercella voi myydä lähes mitä tahansa kaikilla markkinoilla. Mutta jos oma tekninen osaaminen on hyvin rajallista ja budjetti verkkokaupan perustamiseen on lähes nolla, kuukausimaksullisilla alustoilla kuten Shopify, Vilkas, MyCashFlow tai vaikkapa Holvi pääsee nopeasti liikkeelle.

Monesti voikin olla fiksua kokeilla verkkokauppakonseptia rakentamalla yksinkertainen kauppa ilman mitään integraatioita ja panostaa sivuston muokkaukseen vain välttämätön minimi.

Jos kysyntää löytyy ja myynti kasvaa, kannattaa kunnon alustaan investoida mahdollisimman aikaisessa vaiheessa. Samalla voi hyödyntää verkkokauppoja tekevän tahon ammattitaitoa, jotta kaupasta saadaan parhaat tehot irti. Ammattilainen varmistaa ettei kaupasta puutu keskeisiä ominaisuuksia tai ostopolkuun synny pullonkauloja.

Joskus verkkokaupan tavoite voi olla lähinnä tukea muuta toimintaa tai se voi olla esimerkiksi sivutoiminen harrastus, jolloin minimikustannuksilla pyörivä alusta voi olla pidemmänkin päälle varteenotettava vaihtoehto.

Jos verkkokaupan kustannukset tai oman kaupan kehittäminen kiinnostaa, ota yhteyttä! Kartoitetaan tilanne ja tavoitteet ja suunnitellaan yhdessä paras tapa edetä.

Ota yhteyttä

Jätä yhteydenotto tai tarjouspyyntö. Palaamme asiaan mahdollisimman pian. Voit myös olla yhteydessä suoraan puhelimitse 0405667054 tai sähköpostitse [email protected]

Toivon yhteydenottoa:
SähköpostillaPuhelimitse

Tätä lomaketta suojaa reCAPTCHA ja Google. Lisätietoja tietosuojakäytännöstä ja palvelun käyttöehdoista.